مهدی ربوشه: حق با امیر قلعه‌نویی است. او به خوبی شرایط ابومسلم را آنالیز کرد و البته مهره‌های کلیدی این تیم را از کار انداخت.

 استقلال حالا صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر است. آنها از رده هفدهم لیگ به صدر جدول رسیده‌اند. بنابراین به لحاظ فنی عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. هرچند که تیم قلعه‌نویی پس از شکست پرحرف و حدیث مقابل ابومسلم صدرنشین شد؛دیداری که حاشیه‌های فراوانی را به دنبال داشت.

آغاز جنگ روانی

شاید اظهارنظر امیر قلعه‌نویی پیرامون جذب اولروم آغاز جنگ روانی علیه ابومسلم بود. ناصر حجازی البته خیلی زود واکنش نشان داد. او به ماجرای جذب رامین محرم‌نژاد در پنجمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر اشاره کرد و گفت: «همیشه همینطور است. در آستانه بازی‌های حساس با بازیکنان کلیدی حریف تماس می‌گیرند. همینطور می‌شود که حریف از کار می‌افتد.»

ناصر حجازی در حالی در مقام پاسخگویی به جنگ روانی قلعه‌نویی برآمد که ترجیح داد روی نیمکت ابومسلم ننشیند؛ موضوعی که از سوی حریف به ترس تعبیر شد.
جنگ لفظی این دو نفر اما به اینجا ختم شد که سرمربی استقلال ضمن اشاره به تماس مسئولان باشگاه ابومسلم با برخی بازیکنانش، تصریح کرد: «حجازی بهتر است با اطلاعات بیشتری حرف بزند. ابومسلم دنبال بازیکن‌های ماست.»

 احتمال منتفی شدن خرید اولروم

در حالی که تا همین چند روز پیش کادر فنی استقلال مصرانه درباره جذب اولروم سخن می‌گفت گویا پرونده این مهاجم آفریقایی پس از صدرنشینی استقلال حداقل به صورت موقت بسته شده است. مذاکره استقلالی‌ها با عرفان ‌اولروم آنقدر جنجال‌برانگیز شد که مدیرعامل باشگاه ابومسلم پس از صدرنشینی آبی‌پوشان پایتخت، مسائل تازه‌ای را دراین‌باره فاش کرده است.

غیبت عجیب اولروم در بازی ابومسلم مقابل استقلال باعث شد تا  بنی‌اسد واکنش تندی از خود نشان دهد، هرچند که عده‌ای معتقدند مشکلات مالی دلیل اصلی بی‌انگیزه بودن اولروم است.  بنی‌اسد در خصوص حاشیه‌های قبل از بازی با استقلال به فوتبال ایران گفت: «استقلالی‌ها با بازیکن ما تماس گرفتند. آنها بی‌اخلاقی را به نهایت رساندند و حتی با همسر اولروم نیز برای جذب این مهاجم در نیم‌فصل تماس گرفتند در حالی که اولروم با باشگاه ابومسلم قرارداد دارد و طبق قانون باید قبل از هر اقدامی باشگاه را در جریان می‌گذاشتند.»

وی ادامه داد: «از یک هفته قبل با اولروم، همسر اولروم، آقای شکوهی و منعمی تماس گرفته بودند. آنها به اولروم گفته‌اند برای نیم‌فصل حضور در استقلال 100 میلیون تومان به تو پرداخت می‌کنیم. این چه معنایی دارد؟

آیا غیر بی‌اخلاقی معنای دیگری دارد؟ واقعا متاسفم.» مدیرعامل باشگاه ابومسلم در ادامه گفت: « پتروویچ و آتسو بدون هیچ دردسری به پرسپولیس رفتند. چون بازیکن آزاد بودند اما استقلالی‌ها ذهن بازیکن ما را خراب کردند. به او وعده دادند، همان طور که پیش از این هم چنین بی‌اخلاقی‌هایی در کارنامه بعضی از آقایان دیده شده است. این صدرنشینی را به استقلال تبریک می‌گویم و امیدوارم آنها به هر قیمتی به دنبال قهرمانی نباشند و بابت رسیدن به قهرمانی بی‌اخلاقی پیشه نکنند. بی‌اخلاقی می‌کنند و طلبکار هم می‌شوند.»  بنی‌اسد تاکید کرد: «برای واعظ آشتیانی احترام زیادی قائلم. در اولین فرصت تماس می‌گیرم و گلایه‌هایم را با او در میان می‌گذارم.»

 اولروم: مقابل استقلال 90 دقیقه راه می‌رفتم

 در همین ارتباط مهاجم تیم ابومسلم گفت: «اگر مقابل استقلال در ترکیب قرار می‌گرفتم، 90 دقیقه در زمین راه می‌رفتم.»   عرفان اولروم درباره عدم حضورش در بازی مقابل استقلال اظهار داشت: «من به یک بازیکن کاملا بی‌انگیزه تبدیل شده‌ام. دیگر انرژی ندارم و اگر بازی می‌کردم به دلیل بی‌انگیزگی، تاکتیک آقای پیروانی را هم خراب می‌کردم.» وی افزود: «همیشه برای بازی مقابل تیم‌های پرسپولیس و استقلال و گل‌زدن به آنها انگیزه داشتم.

اما اکنون این شرایط را ندارم و حتی ممکن بود با بازی کردنم اوضاع خراب‌تر هم بشود.»  این مهاجم نیجریه‌ای در مورد اینکه گفته می‌شود او به دلیل پیشنهاد استقلال حاضر نشده مقابل آبی‌پوشان به میدان برود، عنوان کرد: «این موضوع اصلا صحت ندارد. تا به حال هیچکس از باشگاه استقلال با من تماس نگرفته و از این پیشنهاد خبری ندارم. اگر هر تیم دیگری هم به جای استقلال قرار بود با ابومسلم بازی کند، باز هم بازی نمی‌کردم.»

اولروم در حالی چنین ادعایی می‌کند که مدیرعامل ابومسلم به صراحت از تماس استقلالی‌ها با این بازیکن خبر می‌دهد. اولروم با بیان اینکه به دلیل دریافت‌نکردن مطالباتش حاضر نشده به میدان برود، ادامه داد: «از سال پیش تا به حال پولی نگرفته‌‌ام. هر بازی به ما می‌گویند صبر کنید، اما من دیگر نتوانستم تحمل کنم. حوصله ندارم و عصبی شده‌ام.»  این بازیکن تصریح کرد: «‌روز بازی مقابل ملوان یکی از مدیران تیم به من گفت اگر بعد از این مسابقه پولت را ندادیم هر تصمیمی خواستی بگیر. من هم از این تیم به کمیته انضباطی شکایت کرده‌ام. امسال فقط 21 میلیون تومان گرفته‌ام.» 

آخرین خبرها حاکی از آن است که کادر فنی استقلال درصدد جذب اشپیتیم است. کادر فنی استقلال برای تقویت خط حمله خود به مهاجم خارجی پیام مشهد فکر می‌کند و موضوع جذب اولروم تقریبا منتفی است.  گفته می‌شود قلعه‌نویی در تازه‌ترین واکنش‌های خود پس از صدرنشینی استقلال روی جذب اشپیتیم آرفی نظر دارد. این در حالی است که استقلال با توجه به فهرست خود فقط یک بازیکن دیگر می‌تواند جذب کند. استقلال با 34 امتیاز در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد.

صدرنشینی آبی‌پوشان با حرف و حدیث‌هایی همراه شده است. امیر قلعه‌نویی اما به حاشیه‌ها و اعتراض مسئولان باشگاه ابومسلم هنوز هیچگونه واکنشی نشان نداده است. شاید تعطیلی لیگ اتفاقات جنجالی چند روز اخیر را به دست فراموشی بسپارد. با این حال ذوب‌آهن و پرسپولیس جدی‌ترین تعقیب‌کنندگان استقلال به حساب می‌آیند.

کد خبر 70440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز